Україна не може собі дозволити втрату авіа будівництва

Український авіапром переживає не найкращі часи.  Внаслідок російської агресії проти України, виробнича кооперація в авіабудівництві  між двома державами фактично припинилася, що змусило українських авіавиробників шукати заміщення російським комплектуючим.  

 

Переговори про співпрацю ведуться з американськими, канадськими, європейськими компаніями. Так, в липні 2018 року, на авіасалоні в Фарнборо держпідприємством “Антонов” було підписано угоду з компанією Aviall – підрозділом американського Boeing про постачання комплектуючих, що має дозволити українському виробнику до кінця 2019 року збудувати 8 нових літаків. Йдеться про лінійку Ан-148, Ан-158 і Ан-178.

 

Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП) вже кілька років є банкрутом. Разом з тим, ще в листопаді 2017 року стало відомо про домовленості між “Укроборонпромом” і американської Oriole Capital Group. Остання має інвестувати 150 мільйонів доларів у розвиток виробництва багатоцільових транспортних літаків Ан-74 на базі ХДАВП.

 

«Залучення американського інвестора у вітчизняний авіапром, на нашу думку,  є дуже хорошою ідеєю, – зазначає голова РП «ТРИБУНАЛ» Олександр Семенко, – до того ж цілком реалістичною. Можливості спільного виробництва літаків з метою їхньої реалізації в третіх країнах обговорюються вже досить давно. Але цим потрібно професійно займатися.»

 

Україна – одна з небагатьох країн світу, що володіє серйозними військовими технологіями, в тому числі авіаційними і ракетними. На думку керівництва Республіканської партії «ТРИБУНАЛ», підтримка вітчизняного авіапрому на нинішньому етапі є запорукою подальшого розвитку цієї високотехнологічної галузі в майбутньому. Україна не може собі дозволити втрату авіа будівництва, відтоку за кордон кваліфікованих кадрів, технологій, руйнування виробничих потужностей. Адже лише високотехнологічні галузі здатні в майбутньому стати драйвером нашого економічного поступу і входження до клубу найрозвиненіших країн світу.