Російська авіація експлуатує літаки розробки українського концерну «Антонов» без його залучення. Виклик чи взаємозалежність?

Політична партія  «ТРИБУНАЛ» стурбована конфліктом між ДП «Антонов» та Росавіацією, що розпочався після анексії Криму, з 2014 року, і тільки зараз вийшов на міжнародний рівень.

Державіаслужбою України направлено скаргу на Росавіацію в Міжнародну організацію цивільної авіації (що є спеціалізованою установою ООН) у зв’язку з порушенням процедур експлуатації нею українських літаків.

Утримувачем сертифікату та виробником 400 літальних суден, що перебувають у власності Росії,  виступає українське Державне підприємство «Антонов» і саме воно зобов’язане підтримувати дію сертифікату, надавати авторський супровід при виробництві, експлуатації та ремонті.

Найспірнішим питанням стало продовження льотної придатності літаків. ДП «Антонов» виступає категорично проти передачі функцій авторського супроводу іншим підрядникам, тим більше, що це суперечить всім стандартам та нормам Міжнародної організації цивільної авіації.

Минулого року Росавіація  «дозволила» своїм підприємствам проводити модернізацію українських літаків моделей Ан-24, Ан-26 і Ан-124. В листі до президента концерну «Антонов» Олександра Кривоконя російські чиновники ці рішення називають «вимушеними» і спонукають український концерн сертифікувати російських підрядників як власних. Крім того, у разі отримання згоди від української сторони на проведення робіт з подовження експлуатації літаків «Руслан» російськими компаніями, Росавіація пропонує надати Україні документацію на льотну придатність російських Іл-76МД, що є основним транспортом Повітряних сил Збройних сил України. Ось така заплутана історія колишньої тісної співпраці двох країн.

Передісторія

Авіалінії «Антонов» спільно з російським концерном «Волга-Дніпро» в 2006 році створили компанію «Руслан Інтернешенал ЛТД», що стала маркетинговим агентом з українсько-російських перевезень. Обидва концерни транспортували вантажі одними з найбільших у світі вантажними літаками українського виробництва Ан-124-100 «Руслан». В тому числі вони спільно здійснювали перевезення і для НАТО.

Наприкінці 2013 року Росія та Україна підписали договір про відновлення серійного виробництва літаків Ан-124, які, незважаючи на світовий попит, не випускались з 2004 року.

В 2014 році в Росії заявили, що вони мають намір випускати літаки «Руслан» самостійно, однак в ДП «Антонов» виступили категорично проти, адже відповідальність за безпеку та надійність все одно лишатиметься на українському авіабудівному підприємстві!

Політична партія «ТРИБУНАЛ» переконана, що здійснювати подібні маніпуляції Росавіація не має права. А Кабінет Міністрів України та інші профільні органи повинні подбати про захист національних інтересів у галузі авіабудування, вчасно подати відповідні звернення до міжнародних інституцій, а вразі необхідності – до міжнародних арбітражних установ щодо належного захисту авторських прав вітчизняних авіабудівників.