Хто вбиває найкращі підприємства або Харківський тракторний завод, затиснутий в лещата

ПАТ «Харківський тракторний завод» (ХТЗ), який спеціалізується на промисловій та сільськогосподарській техніці, – один з небагатьох у світі, що випускає одночасно колісні та гусеничні трактори потужністю 180-240 кінських сил. Крім того, підприємство має замкнутий технологічний цикл усіх основних різновидів виробництва: ливарне, ковальське, термічне, зварювальне, холодноштамповочне, механообробне та збиральне. Історія українського промислового гіганта починається у 30-х роках минулого століття. Він був на витоках легендарних п’ятирічок радянського виробництва та на початку колективізації.  ХТЗ входить до переліку підприємств, що мають стратегічне значення для розвитку економіки, зокрема її аграрної складової.

У 2016 році громадськість вразила прикра новина про те, що  виробництво на підприємстві зупинено до січня 2017 р. Під час майже річного простою заводу без роботи залишилось близько 3 тисяч працівників підприємства. Через заблоковані рахунки, борги по заробітній платі та сплаті податків ХТЗ не міг здійснювати будь-яку діяльність.

Загалом збитки підприємства за 2016 рік склали майже 667 мільйонів гривень. В лютому 2017 року за особистого втручання Президента України завод відновив свою роботу. Однак, навіть поновивши виробництво, легенда українського й світового машинобудування – ПАТ «Харківський тракторний завод» — продовжує  лишатись збитковим.  Сподіваємось,  ХТЗ не спіткає доля ТОВ НВП «Херсонського машинобудівного заводу», який фактично було «подрібнено» та розпродано «ділками» – чиновниками по шматках. Мільярди від «виручки» за чергового машинобудівного гіганта вони розподілили по власних кишенях.

Чому так відбувається? В першу чергу тому, що керівництву заводу потрібно дбати про більш гнучку роботу підприємства в умовах ринкової економіку. Такий підхід дасть змогу в подальшому не допустити можливості простоїв такого масштабного підприємства, як ХТЗ, та направити  його діяльність на подолання кризових явищ та вихід на стабільне зростання і прибутковість. Для здійснення такого задуму заводу необхідні інвестори з перспективою на майбутнє, які б вкладали кошти в модернізацію обладнання з випуску техніки, в якісні розробки моделей запчастин та інших складових; в тому числі правил ведення замовлень та втілення їх у виробництво. На наш погляд, об’єднавшись з профільним інвестором, який налаштований на розвиток бізнесу, завод одержав би змогу досягти високопродуктивних  обертів виробництва, на які здатне це підприємство. В усьому світі зараз цінується високотехнологічна продукція, яку й уособлює собою виробництво ХТЗ. Для України є недоречним втрачати ті можливості (зокрема й Харківського тракторного заводу), на які в сучасному світі провідні країни на подібні підприємства роблять найвищу ставку.

Що стосується державних підприємств, які зазнають утисків чи криз, урядом має формуватись та здійснюватись чітка, прозора та збалансована державна економічна політика, завдяки якій підприємства та їхні кадри будуть повністю захищені. Однак, сьогодні все більше на слуху історії, де власники провідних, стратегічних підприємств, замість турботи про наповнення державної скарбниці та розвитку виробництва, приховують значну частину прибутків і ховають їх в іноземних юрисдикціях. Одне залишається незмінним в таких історіях – всі керівники, що подібно діють, залишаються безкарними за вчинене свавілля.

Тривалий час генеральним директором та власником групи компаній – акціонерів «Харківського тракторного заводу» залишається Олександр Ярославський. І хоча час від часу до керівництва пред’являлося чимало претензій, та кожного разу йому вдавалося «відбитися».  Керівники заводу на певні періоди змінювались, проте через деякий час О. Ярославський знову поновлювався на посаді. В 2016 році перед відновленням роботи заводу після чергової кризи Ярославський викупив контрольний пакет акцій підприємства у головного інвестора — австрійського бізнесмена Зігфріда Вольфа. Наскільки успішною роботою буде діяльність легендарного ХТЗ – важко сказати.

Продукція заводу користується попитом в Україні, Новій Зеландії  та на теренах країн пострадянського простору. Пошук нових ринків збуту триває!

В даний час підприємство вже сформувало портфель замовлень. У 2018 році завод планує випустити понад 800 тракторів, 300 з яких планується реалізувати на внутрішньому і близько 500 на зовнішньому ринках.

Республіканська партія «ТРИБУНАЛ» переконана у важливості державної підтримки ПАТ «Харківського тракторного заводу» в плані сприяння пошуку нових ринків збуту, реструктуризації бюджетної заборгованості, адже розвиток нашої держави, як і успішне майбутнє заводу, тісно пов’язані між собою. Розвиток таких заводів, як ХТЗ, – показник  розвитку суспільства, його добробуту та економічної ефективності країни в цілому!

Включення продукції ПАТ «Харківського тракторного заводу» до державних програм, що передбачають компенсацію в розмірі 20-40% від загальної вартості техніки для вітчизняних агровиробників, на думку Правління Партії, стане додатковою підтримкою як заводу-виробника, так і українських виробників сільгосппродукції.

 

Вступити до Партії